بررسی فرآيند بازآفريني بافت تاريخي با تاکيد بر برندسازي شهري

بررسی فرآيند بازآفريني بافت تاريخي با تاکيد بر برندسازي شهري

رسا صفائی نمین1 عباس شیعه2 رسول صفائی نمین3 فائزه سعیدی4

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت شهری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران
2) دکترای شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
3) دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
4) دانشچوی کارشناسی ارشد طراحی شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

محل انتشار : یازدهمین کنفرانس بین المللی راهکارهای نوین در مهندسی، علوم اطلاعات و فناوری در قرن پیش رو(icietconf.com)
چکیده :
امروزه هریک از شهرهای مهم جهان به فراخور ظرفیت، امکانات و فعالیت های خود از نوعی شهرت و آوازه ویژه خود برخوردارند که آنها را از دیگر شهرها ممتاز و متمایز می سازد. این شهرت و آوازه که از آن به برند شهری تعبیر می شود، آمیزه ای از هویت تاریخی، ویژگی های اجتماعی، نمادهای تمدنی، فعالیت های تجاری، امکانات رفاعی، تفریحی، مناسبات سیاسی و بین المللی هر شهر است که برآیند آن هویت برند شهری است. براین اساس هدف از پژوهش حاضر بررسی فرآیند بازآفزینی بافت تاریخی با رویکر برند سازی شهری می باشد. پژوهش از نوع توصیفی بوده و با روش کتابخانه ایی و با استفاده از کتاب ها و مقالات گردآوری شذه است. نتایج نپتحقیق نشان می دهد ؛ برند سازی شهری و استراتژی های آن منافع و مزایای بسیاری برای اقتصاد شهر و جایگاه آن در عرصه رقابت پذیری جهانی به همراه دارد. از سوی دیگر بازآفرینی بافتهــای تاریخــی، کاری تدریجــی و در حــد واحدهــای همســایگی اســت کــه بایــد در ســطح محلــه مدیریــت شــود. لــذا تحقــق ایــن موضــو ع نیازمنــد مشــارکت و تولیــد انــرژی و سرمایه گروهی است.
کلمات کلیدی : برندسازی شهری بافت ناریخی بازآفرینی شهری هویت مکان تبلیغات