بررسی میزان بکارگیری یادگیری مشارکتی در مدارس ابتدایی شهر خوسف از دیدگاه دانش¬آموزان

بررسی میزان بکارگیری یادگیری مشارکتی در مدارس ابتدایی شهر خوسف از دیدگاه دانش¬آموزان

محمدرضا کرامتی1 علی سیفی2 امیر طیاری3

1) دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه تهران
3) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه تهران

محل انتشار : اولین همایش ملی مدرسه فردا(fschooluma.ir)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسي میزان بکارگیری يادگيري مشاركتي از نظر دانش¬آموزان ابتدایی شهر خوسف است. به همين86 نفر از دانش¬آموزان به روش نمونه¬گیری تصادفی ساده انتخاب شدند.. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده¬است که روایی آن توسط اساتید و پایایی آن 0.812 محاسبه گردید. یافته¬های پژوهش حاکی از آن است که میزان بکارگیری یادگیری مشارکتی در مدارس ابتدایی شهر خوسف با میانگین 3.850 کمتر از حد مطلوب است. همچنین بررسی تفکیکی عوامل پرسشنامه نشان می¬دهد که معلمان رویکردهای یادگیری مشارکتی را با میانگین 3.409 را کمتر از حد مطلوب بکار می¬برند در حالی که دانش¬آموزان با میانگین 4.291 در حد مطلوب آمادگی و تمایل به شرکت در رویکردهای مشارکتی را دارند.
کلمات کلیدی : یادگیری مشارکتی بکارگیری یادگیری مشارکتی آموزش و پرورش