بررسی میزان نقش سواد رسانه ای درکاهش اسیب های فضای مجازی در خانواده های فرهنگیان

بررسی میزان نقش سواد رسانه ای درکاهش اسیب های فضای مجازی در خانواده های فرهنگیان

بابک غلامی1 ندا حسنی2

1) کارشناسی علوم تربیتی
2) کارشناسی علوم تربیتی

محل انتشار : دومین همایش آسیب های اجتماعی (asibuma.ir/2nd)
چکیده :
چکیده گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی به‌ویژه شبکه جهانی اینترنت زندگی همه خانواده¬ها را تحت‌الشعاع قرار داده و در بسیاری موارد سبب فروپاشی بنیان خانواده¬ها شده است. مؤثرترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نوپدید ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ها، علاوه بر تصویب قوانین، کسب آموزش‌های تخصصی و امنیتی استفاده از اینترنت و درمجموع، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای است؛ بنابراین به‌منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از فضای مجازی لازم است که سواد مجازی مردم بخصوص معلمان ارتقا یابد به‌اندازه‌ای که برای برآورده نمودن حوائج کشور و سازمان‌ها، خودکفا شوند. در این مقاله به بررسی نقش سواد رسانه¬ای در کاهش آسیب¬های فضای مجازی در خانواده¬های فرهنکیان پرداخته‌شده است. نتایج حاکی از آن است که چنان چه معلمان سطح سواد رسانه خود را افزایش دهند، می¬توانند نقش به سزایی در آگاهی بخشی دیگر خانواده¬ها جهت کاهش آسیب¬های ناشی از فضای داشته باشند.
کلمات کلیدی : کلید واژگان: سایبر سوادرسانه¬ای آسیب¬های فضای مجازی فرهنگیان