سنجش میزان اثربخشی تبلیغات بانک پاسارگاد

سنجش میزان اثربخشی تبلیغات بانک پاسارگاد

سعید کریمی1 امید کریمی2

1) کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،
2) دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران -

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم و مهندسی - دانشگاه وریج بروکسل(4carse.com)
چکیده :
در اين تحقیق، تلاش شده تا اثربخشي تبليغات بانك در جذب مشتري بر اساس چگونگي طي مراحل مدل AIDA ارزيابي و مهمترين عوامل اثرگذار بر افزايش آن مشخص شود. نتایج این پژوهش كه به روش مطالعه توصيفي پيمايشي و با اتكا بر ابزار پرسشنامه حاصل شده است، به ما نشان می دهد که کدام نوع از تبلیغات بانک که از رسانه های مختلف تهیه و ارائه می گردد در طی مراحل مدل AIDA موفق خواهد بود و علاوه بر طی این مراحل از اثربخشي نيز برخوردار است. بررسي تطبيقي ميزان اثربخشي تبليغات رسانه ها به ما نشان می دهد که از دیدگاه مشتریان تلویزیون اثربخش ترین رسانه در جذب مشتری بوده و پس از آن شبکه های اجتماعی و روزنامه قرار دارد، رتبه بندی رسانه ها در این زمینه به ما کمک می کند تا در برنامه تبلیغاتی خود اثربخش ترین رسانه ها را مد نظر قرار دهیم و تمرکز تبلیغاتی خود را بر روی این رسانه ها قرار دهیم. علاوه بر اين، در این تحقیق مشخص گردید که مشتریان مهمترين عوامل اثرگذار بر افزايش اثربخشي تبليغات بانك را صداقت موجود در پيام ها و واقعي بودن آنها مي دانند، و همچنين، موثرترين عامل در جذب مشتریان را برخورد خوب كاركنان و احترام به آنها عنوان كرده اند،همچنین مشتریان به ترتيب از تلويزيون، شبکه های اجتماعی و سپس روزنامه به عنوان رسانه هايي كه بيشترين ميزان دسترسي به تبليغات آن را دارند و بيشترين زمان خود را به آن اختصاص مي دهند، ياد مي كنند. آن ها تلويزيون، شبکه های اجتماعی و سپس راديو را به عنوان با كيفيت ترين رسانه ها عنوان نموده، براي ارائه تبليغات بعدي بانك نيز به ترتيب رسانه هاي تلويزيون ، شبکه های اجتماعی و روزنامه را پيشنهاد مي كنند.
کلمات کلیدی : اثربخشي تبليغات رسانه خدمات مدلAIDA