پایش میدانی و آماری خطرپذیری و ایرادات طرح هندسی راه بر اساس شاخص های فنی و اقتصادی

پایش میدانی و آماری خطرپذیری و ایرادات طرح هندسی راه بر اساس شاخص های فنی و اقتصادی

محمد اکبری1 مرتضی عراقی2 فاطمه گورکانی3 مجید آذری سراب4

1) استادیار گروه مهندسی عمران، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
2) استادیار گروه مهندسی عمران، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
3) دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
4) دانش آموخته کارشناسی ارشد راه و ترابری، دانشگاه غیر انتفاعی هرمزان، بیرجند، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام(cau2019.ir)
چکیده :
تعمیر و نگهداری از راه ها همیشه یکی از اولویت ها و وظایف ذاتی سازمان راهداری است. مساله ای که همواره در این خصوص مطرح بوده نحوه اختصاص بودجه های محدود این سازمان در راستای کاهش خطرپذیری راه ها می باشد. در تحقیقات و کارهای قبلی عمدتا توجه به شناسایی اولویت ها بر اساس معیارهای فنی بوده که این تحقیق با تلفیق این شاخص ها با اولویت بندی های اقتصادی بهینه ترین پیشنهادات جهت اصلاح طرح هندسی را ارائه نمود. به منظور دستیابی به این مهم، پرسشنامه ای تهیه و نمونه برداری های میدانی انجام و نظرات کارشناسان خبره اخذ گردید و در نهایت نتایج آن تحلیل و ارائه گردید. نتیجه به صورت دو مجموعه پیشنهادات فنی و اقتصادی در اصلاح طرح هندسی بیان شد.
کلمات کلیدی : طرح هندسی خطر پذیری شاخص های فنی و اقتصادی محور بیرجند – قائن