بررسی تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات بر میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی پسرانه دانش آموزان شهرستان آمل

بررسی تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات بر میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی پسرانه دانش آموزان شهرستان آمل

مصطفی اسمعیل زاده سیار1 حمیدرضا رضوی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی موسسه آموزشی آمل
2) عضو هئیت علمی دانشگاه

محل انتشار : کنفرانس بین المللی علوم روانشناسی، علوم تربیتی و رفتاری با رویکرد بهبود آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جهان(swicp.com)
چکیده :
امروزه فناوری اطلاعات نقش اساسی در حوزه های گوناگون ایفا می کند،یکی از حوزه هایی که با فناوری اطلاعات دچار تحول اساسی شده ؛حوزه آموزش است، لذا نوشتار حاضر با هدف تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات بر میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی پسرانه دانش آموزان شهرستان آمل در سال تحصیلی97-98 بود. روش پژوهش مورد استفاده در این مطالعه، از نوع پیمایشی است. از این رو، جامعه آماری پژوهش موردنظر بنا به موضوع پژوهش، کلیه دبیران مقطع ابتدایی مدارس هوشمند در شهرستان آمل می باشند. فرضیه اصلی تحقیق، بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی است بر اساس نتایج حاصل از پژوهش بین سطح یادگیری دانش آموزان، خلاقیت ، انگیزه تحصیلی، مشارکت گروهی و روحیه پژوهشی در فناوری اطلاعات بر سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی : فناوری اطلاعات خلاقیت سازگاری روحیه پژوهشی.