بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی بر رفتار سازمانی

بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی بر رفتار سازمانی

سعیدعبدالمنافی1 حجت علیزاده2 حبیب الیاسی علیشاهدانی3

1) دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه پیام نور واحد خوانسار
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور واحد خوانسار
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور واحد خوانسار

محل انتشار : دومین كنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت و حسابداری با رویکرد کارآفرینی(2imea.com)
چکیده :
رسانه های اجتماعی امروزه به عوامل ارتباطی بسیار قوی در جوامع مختلف تبدیل شده اند. رسانه ها و شبکه های اینترنتی نه تنها در میان جوانان بلکه در بین خانواده ها و سازمانها به محیطی برای تبادل اطلاعات تبدیل شده است. در این مقاله سعی شده است تا تاثیر این شبکه ها و رسانه ها در محیط های سازمانی و بویژه در مورد رفتار سازمانی کارکنان مورد بحث و بررسی قرار گیرد. از آنجایی که محیط سازمان یک محیط پویا و مرتبط با خارج از آن است، از اینرو یکی از عواملی که باعث برقراری ارتباط سریعتر، عمیقتر و موثرتر سازمان با محیط بیرونی و داخلی بین کارکنان میشود شبکه های اجتماعی است. هر چند که شبکه های اجتماعی هم می تواند تاثیر مثبت و هم منفی داشته باشد، به بررسی هر یک از انها پرداخته و جایگاه هر یک را در سازمان و رفتار سازمانی بررسی میکنیم.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: رسانه شبکه های اجتماعی رفتار سازمانی ارتباطات محیط سازمانی