ارائه¬ی الگوی بهره¬وری آموزشی موفق با تاکید بر نقش دوراندیشی استراتژیک بر اساس نظریه¬پردازی داده بنیاد از دید مدیران ( مورد مطالعه :مدارس غیر دولتی سطح متوسطه کرمانشاه )

ارائه¬ی الگوی بهره¬وری آموزشی موفق با تاکید بر نقش دوراندیشی استراتژیک بر اساس نظریه¬پردازی داده بنیاد از دید مدیران ( مورد مطالعه :مدارس غیر دولتی سطح متوسطه کرمانشاه )

فرانک اسکندری1 راضیه محمدی پرچستان2 حمزه رحیمی3

1) فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی - مدیریت استراتژیک
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - مدیریت استراتژیک / دانشگاه ایلام
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - مدیریت بازاریابی/ دانشگاه ایلام

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم و مهندسی - پاریس(parisconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی بهره¬وری آموزشی موفق مدارس غیر دولتی سطح متوسطه شهر کرمانشاه با تاکید بر نقش دوراندیشی استراتژیک از دید مدیران بوده ، این پژوهش کیفی و با استفاده از رویکرد مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری شامل مدیران مدارس غیر دولت شهر کرمانشاه در سال 1399 بوده که از میان آن¬ها تعداد 15 نفر به عنوان نمونه بر اساس اصل اشباع نظری و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری و روایی و پایایی آن با استفاده از روش توافق درون متنی و استفاده از دو کدگذار بررسی و تایید گردید. تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد .یافته ها نشان داد بهره¬وری با تاکید بر دوراندیشی استراتژیک بر 4 بعد ایده¬پردازی ( 7 مولفه در عوامل و 8 مولفه در راهبردها )، انتخاب استراتژیک (7 مولفه در عوامل موثر و 4 مولفه در راهبردهای موثر ) ، پایش محیطی ( 7 مولفه در عوامل موثر و 7 مولفه در راهبردهای موثر ) و یکپارچه¬سازی ( 11 مولفه در عوامل موثرر و 13 مولفه در راهبردهای موثر ) استوار است .
کلمات کلیدی : بهره وری آموزشی دوراندیشی استراتژیک مدیران منابع انسانی کرمانشاه .