فروش غیر حضوری بیمه در دوران کرونا

لیلا حکمتی منش1 شهرزاد کهن ترابی2

1) گروه مدیریت–دانشگاه علمی کاربردی قند کرج
2) گروه مدیریت صنعتی –موسسه غیرانتفاعی فن و دانش ساوه

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم و مهندسی - پاریس(parisconf.com)
چکیده :
خطر و حادثه قدمتی به اندازه زندگی بشر دارد که همواره بر امنیت و آسایش انسانها سایه افکنده و گاهی لحظات خوش را به غم و اندوه مبدل ساخته است اما بشر نیز بیکار ننشسته و در جهت مقابله با خطر و حوادث گام برداشته است و سعی برآن داشته که با استفاده از سیستمی بنام بیمه امنیت و آرامش خانواده را تأمین کند . بیماری همه گیر ویروس کرونا (covid19 ) تأثیر چند وجهی در بخش بیمه در سطح جهان داشته است و به طور کلی برای مشتریان و شرکتهای بیمه اثرات منفی و عناصر جبران کننده انتظار می رود. و با توجه به اینکه بیمه پوشش مطالبات را تأمین می کند ، ممکن است بیمه گذاران تحت تأثیر منفی قرار بگیرند برای مرگ ، سلامتی و سایر شرایط اضطراری..... ویروس کرونا بسیاری از تعهدات مربوط به شرکتهای بیمه را تحت تأثیر قرار داده است. دامنه اثرات ادعا بر اساس محصول متفاوت است. بیمه عمر، بیمه افزایش مطالبات را پیش بینی می کند ، همانطور که انتظار می رود هزینه های افزایش تأمین مزایای ناشی از هر مطالبه را افزایش می دهد. برای بیمه غیر عمر تأثیر روی خطوط متنوعی از مشاغل تحت پوشش ، قابل پیش بینی کمتر است . سیاست ها، تمایل به محرومیت استاندارد برای همه گیری ها و خطرات مرتبط دارد است، مانند مواردی که برای قطع مشاغل ، بیمه مسئولیت ، بیمه سفر ، لغو رویداد و غیره...... ، لذا یکی از راه های برون رفت از بحران، و هدف این تحقيق فروش غیر حضوری بیمه دربازه زمانی مشخص درمقابل ویروس کرونا میباشد . برای نيل به اين هدف در پژوهش حاضر، پس از شناسايی ابعاد مساله فرضياتی تدوين شد و برای آزمون فرضيات از پرسشنامه آنلاین، نظر سنجی انجام شد. جامعه آماری تحقيق شامل دو گروه مديران، کارمندان و مشتریان بیمه پاسارگارد می باشد، که به تفکيک از اين جامعه نمونه هايی جمع آوری گرديد. برای نمونه گيری با spss جهت تجزيه و تحليل از طريق نرم افزارتوجه به شناسايی جامعه آماری هدف و بر اين اساس که پژوهش از بين فعالان جامعه انجام شد، درنهايت تعداد نمونه مورد بررسی در اين پژوهش پرسشنامه بين آنها اینترنتی توزيع و تعداد 210نفر به پرسشنامه جواب داده بودند. که تجزیه و تحلیل شد . داده های استفاده شده جهت تجزيه و تحليل با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده است که پايايی درونی سؤالات از بيش از ۰.۰۵ محاسبه شده که در سطح معنی داری بوده است .
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی : ویروس کرونا بیمه محصول بیمه ؛ فروش غیرحضوری بیمه مشتریان بیمه عمر