رابطه بین سرسختی روان شناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز کرمانشاه

رابطه بین سرسختی روان شناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز کرمانشاه

حسنا محمد صالحی1 علی عبدی2

1) کارشناس روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور واحد روانسر، ایران-
2) دکترای علوم تربیتی،دانشگاه پیام نور واحد کرمانشاه، ایران-

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم و مهندسی - پاریس(parisconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بین سرسختی روان شناختی و عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز کرمانشاه که در سال تحصیلی 99-98 مشغول به تحصیل بوده اند ، انجام گرفت . روش تحقیق در این پژوهش ، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد . جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان پسر و دختر دانشگاه پیام نور کرمانشاه که در سال تحصیلی 99-98 مشغول به تحصیل بودند تشکیل دادند. روش نمونه گیری مورد استفاده در این پژوهش ، روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی بود با استفاده از این پژوهش نمونه ای به حجم 150 نفر از دانشجویان ( 65 پسر و 85 دختر) انتخاب شدند و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد سرسختی روان شناختی لانگ و گولت معدل ترم قبل دانشجویان استفاده شد و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از شاخصهای آمار توصیفی از جمله میانگین ، انحراف معیار و نیز از شاخصهای آماری استنباطی ، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t مستقل در نرم افزار تحلیل آماری SPSS استفاده شد . نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین سرسختی روان شناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمانشاه در سال 99-98 رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.
کلمات کلیدی : سرسختی روان شناختی عملکرد تحصیلی پیرسون ضریب همبستگی آزمون t