بررسی استرس ادراک شده و سطح شادکامی با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه هشتم

بررسی استرس ادراک شده و سطح شادکامی با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه هشتم

سیده حکیمه اکبری1

1) کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، همدان، ایران

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم و مهندسی - پاریس(parisconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه استرس ادراک شده و سطح شادکامی با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه هشتم اجرا گردید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه هشتم ناحیه یک شهر همدان که در سال تحصیلی 1397-1398مشغول به تحصیل بوده اند. که ازتعداد 1500 نفر دانش آموز دختر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و با استفاده از جدول مورگان تعداد 320 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش ،سیاهه استرس هری(2005)، سیاهه سطح شادکامی مونش(2000) و سیاهه خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان(1999) بود.. نتایج نشان داد که بین استرس ادراک شده و سطح شادکامی با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد . یافته ها نشان داد که استرس ادراک شده و سطح شادکامی توان پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی را دارد .
کلمات کلیدی : استرس ادراک شده سطح شادکامی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم