توسعه صنعت گردشگری الکترونیکی بر اساس روش های فناوری اطلاعات
توسعه صنعت گردشگری الکترونیکی بر اساس روش های فناوری اطلاعات
بهار میلانی1 میرمحمدرضا علوی میلانی2
1) استادیار دانشگاه باندیرما، دانشکده مهندسی کامپیوتر - باندیرما، ترکیه،
2) استادیار دانشگاه باندیرما، دانشکده مهندسی کامپیوتر - باندیرما، ترکیه،
محل انتشار :
دومین کنفرانس مکانیک،مهندسی برق و کامپیوتر ایتالیا(mecconf.com/2nd)
چکیده :
استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) در مدیریت استراتژیک جهانگردی بسیار ضروری به نظر می آید و نقش مهمی در خدمات eTourism در سراسر کشور در جهان دارد. بر اساس نظرسنجی که از گردشگران بعمل آمده است اکثر گردشگران برای انجام فعالیتهای مربوط به جهانگردی ، استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات از جمله تلفن همراه را ترجیح می دهند، که در این بین عملیات های eVisa ، راهنمای eTour ، eReservation ، eItenary ، eTicketing و گردشگری مجازی از نظر آماری بیشتر قابل توجه و همچنین قابل اعتماد هستند. در این مطالعه به بررسی مفهوم eTurism پرداخته ، بحث پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت توریسم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از پرطرفدارترین ابزارهای فناوری مطرح و چشم اندازی از آینده این صنعت آورده شده است.
کلمات کلیدی :
eTurism
فناوری اطلاعات
جهانگردی هوشمند
هوش محیطی
گردشگر مجازی