توسعه صنعت گردشگری الکترونیکی بر اساس روش های فناوری اطلاعات

بهار میلانی1 میرمحمدرضا علوی میلانی2

1) استادیار دانشگاه باندیرما، دانشکده مهندسی کامپیوتر - باندیرما، ترکیه،
2) استادیار دانشگاه باندیرما، دانشکده مهندسی کامپیوتر - باندیرما، ترکیه،

محل انتشار : دومین کنفرانس مکانیک،مهندسی برق و کامپیوتر ایتالیا(mecconf.com/2nd)
چکیده :
استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) در مدیریت استراتژیک جهانگردی بسیار ضروری به نظر می آید و نقش مهمی در خدمات eTourism در سراسر کشور در جهان دارد. بر اساس نظرسنجی که از گردشگران بعمل آمده است اکثر گردشگران برای انجام فعالیتهای مربوط به جهانگردی ، استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات از جمله تلفن همراه را ترجیح می دهند، که در این بین عملیات های eVisa ، راهنمای eTour ، eReservation ، eItenary ، eTicketing و گردشگری مجازی از نظر آماری بیشتر قابل توجه و همچنین قابل اعتماد هستند. در این مطالعه به بررسی مفهوم eTurism پرداخته ، بحث پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت توریسم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از پرطرفدارترین ابزارهای فناوری مطرح و چشم اندازی از آینده این صنعت آورده شده است.
کلمات کلیدی : eTurism فناوری اطلاعات جهانگردی هوشمند هوش محیطی گردشگر مجازی