بررسی و تحلیل ریسک در نظام اجرایی آموزشی دانشگاهی (مورد مطالعه: آموزش مجازی)

بررسی و تحلیل ریسک در نظام اجرایی آموزشی دانشگاهی (مورد مطالعه: آموزش مجازی)

علیرضا خداپرست1 متین صفر2 جعفر قیدرخلجانی3

1) دانشجو کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش کیفیت و بهره وری دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
2) دانشجو کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش کیفیت و بهره وری دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
3) استادیار عضو هیئت علمی گروه سیستم و بهره وری

محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی مکانیک، ساخت، صنایع و مهندسی عمران(mmiconf.com)
چکیده :
در این پژوهش با توجه به اهمیت و ضرورت بخش آموزش بخ صوص آموزش مجازی بررسی پیرامون تحلیل و مد یریت ریسک نظام اجرای اموزشی بر اساس منابع موجود و انجام گرفت. آموزش مجازی این است که برخلاف محیط های معلم محور که شیوه های سنتی ارائه میکردند، تأکید بر محیط فراگیران دارند. در این نوع آموزش بیش از اینکه معلم وظیفه ارائه اطلاعات به فراگیران را داشته باشد، این فراگیران هستند که برای دستیابی به اطلاعات موردنیاز، به کندوکاو میپردازند بنابراین لازم است موانع و ریسک های موجود از منابع انسانی دخیل در آموزش تا منابع مالی و نوآوری بررسی و تحلیل گردد. نتایج حاکی از این مطالعه نشان داد ابعاد ریسک در حوزه آموزشی در بخش های مختلف دیده می شود گفتنی است یکی از مهمترین بخش های ریسک پذیر در حوزه آموزش منابع انسانی بوده که جذب، نگهداری، انتقال اطلاعات به درستی از موانع بخش آموزش مجازی است همچنین عدم زیر ساخت های مناسب نیز خود در این بخش دارای جایگاه مهم است.
کلمات کلیدی : تحلیل ریسک نظام اجرایی آموزش مجازی منابع انسانی مدریت و برنامه ریزی