بررسی آموزش میزان یادگیری و یاد دهی درس ریاضی مقطع ابتدایی(پایه پنجم)

بررسی آموزش میزان یادگیری و یاد دهی درس ریاضی مقطع ابتدایی(پایه پنجم)

رضا رضایی1 فاطمه لطف نیا2 ویدا شکری3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی دانشگاه ملی اراک
2) دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی دانشگاه ملی اراک
3) دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی دانشگاه ملی اراک

محل انتشار : دومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره ایتالیا(cpsconf.com/2nd)
چکیده :
هدف این پژوهش فرا تحلیلی بر آموزش میزان یادگیری ویاددهی درس ریاضی مقطع ابتدایی پایه پنجم در شهرستان اراک بود. روش این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون –پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی پایه پنجم شهرستان اراک می¬باشد. نمونه پژوهش شامل 25نفر گروه آزمایش و25نفر گروه کنترل است. که با استفاده از روش نمونه¬گیری خوشه¬ای تصادفی انتخاب شدند و آموزش از طریق بازی بر روی گروه آزمایش انجام شد. داده¬ها با استفاده از پرسش نامه نگرش ریاضی ایکن(1971) جمع آوری شده است. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش از طریق بازی باعث بهبود نگرش دانش آموزان به درس ریاضی شده است. بنابراین نتایج پژوهش حاکی از آن است که به منظور بهبود نگرش ریاضی، باید به نقش عوامل انگیزشی به ویژه نگرش ریاضی توجه کرد وروشهای آموزشی ریاضی را در مسیر ایجاد علاقه به این درس سوق داد.
کلمات کلیدی : نگرش ریاضی آموزش از طریق بازی دانش آموزان ابتدایی پرسشنامه ایکن