آيا آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی موثر بوده است؟

آيا آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی موثر بوده است؟

اکرم نریمانی1 مصطفی کوچکزائی2 شیرین امینی3 سارا کاکلیان4 ماریه کریمی5 فرحناز جوانمردی6

1) دانشجوی دکتری
2) دانشجوی دکتری
3) دانشجوی دکتری
4) دانشجوی دکتری
5) دانشجوی دکتری
6) دانشجوی دکتری

محل انتشار : دومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره ایتالیا(cpsconf.com/2nd)
چکیده :
عوامل مؤثر در تعارضات زناشویی و رضایت فرد از زندگی زناشویی بخش مهمی از سلامت فردي محسوب می‌شود. گاهاً زوجين در زندگي زناشويي خود دچار تعارضاتي مي شوند كه زندگي را براي آنها سخت و طاقت فرسا مي كند. اين عامل باعث شده است كه تعدادی از مراجعه كنندگان به مراكز مشاوره به دليل تعارض زناشويي به فكر طلاق از همديگر باشند. در اين تحقيق، هدف محقق پاسخگويي به اين سوال است كه آيا آموزش مبتني بر پذيرش و تعهد بر تعارضات زناشويي زنان موثر بوده است يا خیر. روش: در اين تحقيق محققين به روش مروري، روش توصيفي و تحليلي به بررسي اين موضوع پرداختند. در این پژوهش به شیوه مرور روایتی، خلاصه ای از مطالعات حوزه آموزش مبتني بر پذيرش و تعهد و تعارضات زناشويي که مرتبط با عنوان پژوهش هستند ارائه شده و با روش ترکیب کیفی نتیجه گیری ارائه گردید. ابتدا لیستی از کلیدواژه های مرتبط با عنوان تهیه شد. سپس کلید واژه ها در پایگاه های مرجع علمی در ایران و بین الملل جستجو شدند. جستجوی مقالات از سال 1980 تا 2019 انجام شد. نتايج: نتايج تحقيق نشان داد، در تحقيقاتي كه محققين در ايران و جهان انجام داده اند آموزش مبتني بر پذيرش و تعهد موجب بهبود تعارضات زنان بوده و باعث ايجاد صميميت بين آنها گرديده است.
کلمات کلیدی : تعارض زناشويي آموزش مبتني بر پذيرش و تعهد نظريه ACT