یک رویکرد روش شناسی برنامه ریزی شهری در بازارهای اداری

یک رویکرد روش شناسی برنامه ریزی شهری در بازارهای اداری

شیما عیوضی1 سیدسینا رضایی2 مهدی بدخشان3 سعید آیتی4

1) کارشناسی مهندسی شهرسازی– کارشناس روابط عمومی شهرداری منطقه یک
2) کارشناسی ارشد مکانیک گرایش تاسیسات حرارتی– کارشناس فنی و اجرایی منطقه یک اراک
3) کارشناسی ارشد عمران گرایش خاک و پی– معاون منطقه یک شهرداری اراک
4) کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی– رییس اداره شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک اراک

محل انتشار : نهمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در علوم، مهندسی و فناوری (setconf.ir)
چکیده :
این مقاله بر اهمیت مداخلات برنامه ریزی شهری بر بازارهای ادارای املاک در یک محیط تاکید می کند که به طور فزاینده با فرایندهای جهانی سازی و پیشرفت اطلاعات و تکنولوژی های ارتباطی خصوصیت می یابد و در ورای تاثیر سنتی سرعت متغیرهای مرتبط تر با بازار رها می شود. ادعا می شود که یک کنترل غیر مستقیم بهتر صورت گرفته از جانب مقامات شهرداری ممکن است اجرا و خصوصیات این بازارها را آغاز کند. با این منظور، یک روش شناسی و مدل ابداعی پیشنهاد می شود که هدف آن کمک به تصمیمات شهرداری در تعریف سیاست های راهبردی مرتبط با مکان یا مکان مجدد دفاتر و تاثیرات اجاره های بیشتر می باشد. این روش شناسی و مدل، یک خصوصیت منعطف دارد که با ویژگی هر زمان در بازار های دفتری و محلی منطبق می شود. آنها در قالب یک نمونه موردی یعنی بازار دفتری شهر پورتو در پرتغال به کار می روند. اقدامات برای سیاست شهری از این تحلیل ها ناشی می شوند.
کلمات کلیدی : برنامه ریزی شهر بازارهای اداری