تاثیر زیرساخت های چرخه حیات برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) بر عملکرد بازرگانی شرکت های کارآفرین

تاثیر زیرساخت های چرخه حیات برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) بر عملکرد بازرگانی شرکت های کارآفرین

حامد محمدی نژاد1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، مدیریت بازرگانی، تهران، ایران

محل انتشار : نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت، تجارت جهانی، اقتصاد، دارایی و علوم اجتماعی(mwtconf.ir)
چکیده :
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر زیرساخت های چرخه حیات برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد بازرگانی در شرکت های کارآفرین بوده است، در این راستا با مرور ادبیات و پیشینه تحقیق مدل تحقیق در دو بخش متغیر مستقل و وابسته طراحی شد که در آن تاثیر زیرساخت¬های چرخه حیات برنامه ریزی منابع سازمانی شامل مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه¬ریزی منابع تولید، تهیه و تدارک مواد، مدیریت سازمان و منابع انسانی و برنامه ریزی و کنترل تجاری به عنوان متغیر مستقل بر عملکرد بازرگانی به عنوان متغیر وابسته در مورد مطالعه در شرکت های کارآفرین مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور پرسشنامه¬ای استاندارد مبتنی بر تحقیق احمد و همکاران(2019) طراحی و در بین نمونه آماری شامل مدیران و کارشناسان شرکت¬های کارآفرین در سطح شهر تهران به شیوه در دسترس توزیع شد. با گردآوری پرسشنامه¬های توزیع شده اقدام به تحلیل داده ها در راستای بررسی فرضیات تحقیق شد که با توجه به نتایج به دست آمده کلیه فرضیات در راستای تاثیر زیرساخت¬های چرخه حیات برنامه ریزی منابع سازمانی شامل مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه-ریزی منابع تولید، تهیه و تدارک مواد، مدیریت سازمان و منابع انسانی و برنامه ریزی و کنترل تجاری بر عملکرد بازرگانی در شرکت های کارآفرین مورد تایید قرار گرفتند که با توجه به نتایج به دست آمده بیشترین ضریب مربوط به بخش مدیریت سازمان و منابع انسانی با 0.59 به دست آمد، این در حالی بود که کمترین ضریب مرتبط با مدیریت برنامه ریزی تولید با 0.48 بود.
کلمات کلیدی : زیرساخت چرخه حیات برنامه ریزی منابع سازمانی ؛ عملکرد بازرگانی شرکت های کارآفرین