تاثیر امضای برند بر تحریک نگرش مشتریان هتل های شهرستان زنجان

تاثیر امضای برند بر تحریک نگرش مشتریان هتل های شهرستان زنجان

شبنم اسدی1 عباس قنبری2 مهران آخوندی3 امیر نجفی4

1) گروه مدیریت، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
2) گروه مدیریت، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
3) گروه مدیریت، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
4) گروه مهندسی صنایع، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران

محل انتشار : نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت، تجارت جهانی، اقتصاد، دارایی و علوم اجتماعی(mwtconf.ir)
چکیده :
به‌دلیل ویژگی‌های ذاتی خدمات، برندسازی مهم‌ترین جنبه بازاریابی خدمات است. از لحاظ تاریخی مدیریت برند جزو واحد اقتصادی هتل‌ها نبود اما ‌در دهه‌های گذشته این وضعیت تا حدی تغییر کرد به طوری که مدیریت برند به مثابه یکی از مهم‌ترین عرصه‌های گسترشی واحد اقتصادی و تحقیقات در صنعت هتل‌داری شد. از دیدگاه مصرف‌کننده، مزایای کلیدی رشد برندینگ در هتل‌داری شامل کاهش ریسک‌های ادراکی و هزینه‌های جست‌وجو و تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری خرید است و از نظر صاحبان برند، مزایای اصلی شامل به دست آوردن سهم بازار بیشتر در برابر رقبا و توانایی حفظ مشتری از طریق ایجاد وفاداری می‌شود. هدف پژوهش بررسی تاثیر امضای برند بر تحریک نگرش مشتریان هتل های شهرستان زنجان می باشد. جامعه آماری تحقیق پیش رو کلیه شامل كليه مشتریان هتل های شهرستان زنجان به تعداد نامحدود و غیر قابل شمارش است. تعداد نمونه 384 نفر در نظر گرفته شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های محقق ساخته استفاده شده است که دارای روایی و پایایی مناسب می باشد. نتایج نشان دهنده تاثیر کیفیت فیزیکی بر رضایت مصرف کننده می باشد. یعنی با افزایش یک انحراف استاندارد در متغیر کیفیت فیزیکی ، مقدار رضایت مصرف کننده به مقدار 0.065انحراف استاندارد افزایش می¬یابد.
کلمات کلیدی : امضای برند تحریک نگرش مشتریان هتل های شهرستان زنجان