نقش بازاریابی محتوای دیجیتال در رشد مشارکت، اعتماد و ارزش مصرف‌کننده

نقش بازاریابی محتوای دیجیتال در رشد مشارکت، اعتماد و ارزش مصرف‌کننده

سارا به‌منش1

1) دانش‎آموختۀ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، ایران

محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت امور مالی، تجارت، بانک، اقتصاد و حسابداری(mftconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش بازاریابی محتوای دیجیتال در رشد مشارکت، اعتماد و ارزش مصرف کننده بود. روش تحقیق پیمایشی، از نظر هدف کاربردي بوده و از نظر نوع داده‌هاي مورد استفاده، کمی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه افرادی که از بازاریابی دیجیتال و کانال¬ها و فضای مجازی استفاده می¬کنند، می¬باشد. تعداد 106 با روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری تحقیق حاضر، انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده¬ها شامل پرسشنامه بازاریابی محتوای دیجیتال مکوندی (1398)، پرسشنامه رشد مشارکت در بازاریابی دیجیتال اصغری¬نژاد (1395)، پرسشنامه اعتماد شیخعلی¬زاده و حاجی¬لو (1395) و پرسشنامه ارزش برند رحیم¬نیا و فاطمی (1391) بود. تجزيه و تحليل يافته¬هاي حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 23 پرداخته شده است. سپس در سطح استنباطي، از آزمون رگرسیون دو متغیره استفاده شده است. نتایج نشان داد: بازاریابی محتوای دیجیتال بر رشد مشارکت تاثیر مثبت دارد. بازاریابی محتوای دیجیتال بر اعتماد تاثیر مثبت دارد.بازاریابی محتوای دیجیتال بر ارزش مصرف کننده تاثیر مثبت دارد.
کلمات کلیدی : بازاریابی محتوای دیجیتال رشد مشارکت اعتماد ارزش مصرف کننده.