بررسی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر اولویت های ارزشی و مشارکت فرهنگی

بررسی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر اولویت های ارزشی و مشارکت فرهنگی

زهرا غفاری1

1) کارشناس ارشد علوم ارتباطات،تبلیغ و ارتباطات فرهنگی

محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت امور مالی، تجارت، بانک، اقتصاد و حسابداری(mftconf.com)
چکیده :
تحقیق حاضر با موضوع بررسی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر اولویت های ارزشی و مشارکت فرهنگی به مطالعه تاثیر میزان و نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر اولویت های ارزشی و مشارکت فرهنگی (مطالعه موردی بانوان منطقه سعادت آبادتهران) پرداخته است.روش اجرای پژوهش توصیفی تحلیل بوده وروش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای با ابزار پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی و پایایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید وآزمون آلفای کرونباخ تائید شد. حجم نمونه384 نفر با استفاده از فرمول کوکران تعیین گردید.نتایج تحقیق نشان می دهد که ضریب همبستگی بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی حمایت یافته و اولویت های ارزشی بانوان سعادت آباد در سطح معنی داری 95% برابر با 517/0 بوده، همچنین مقدار ضریب تعیین تعدیل شده برابر با (265/0) می باشد. یافته ها نشان داد که میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی حمایت یافته بر اولویت های ارزشی بانوان سعادت آباد تأثیر معنی داری داشته است.
کلمات کلیدی : شبکه های اجتماعی مجازی اولویت های ارزشی مشارکت فرهنگی.