بررسی اثرگذاری قابلیت‌های نوآوری در بازاریابی بر عملکرد شرکت‌ها (مطالعه موردی: شرکت¬های کوچک و متوسط)

بررسی اثرگذاری قابلیت‌های نوآوری در بازاریابی بر عملکرد شرکت‌ها (مطالعه موردی: شرکت¬های کوچک و متوسط)

حمیدرضا ایزدی1 رضا ریکی2

1) استاديار گروه اقتصاد، دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار
2) کارشناسي ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه بین المللی چابهار

محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت امور مالی، تجارت، بانک، اقتصاد و حسابداری(mftconf.com)
چکیده :
مقاله حاضر با هدف بررسی اثرگذاری قابلیت‌های نوآوری در بازاریابی بر عملکرد شرکت‌های کوچک و متوسط با استفاده از معادلات ساختاری انجام‌ شده است و یک تحقیق کاربردی از روش توصیفی پیمایشی است. بدین منظور جامعه‌ی آماری این پژوهش مدیران و کارشناسان 8 شرکت تولید مبلمان که تعداد آن ها 180 نفر بود انتخاب شدند و پرسشنامه‌ای بالغ‌بر 15 سؤال‌که روایی آن از طریق تأیید اساتید و نرم‌افزارهای آماری و پایایی آن نیز از طریق محاسبه‌ی آلفای کرونباخ مورد تأیید قرارگرفته است. برای به دست آوردن اطلاعات موردنظر با در نظر گرفتن جدول مورگان بین 118 نفر از افراد جامعه‌ی آماری به عنوان نمونه توزیع‌ شده است و داده‌های به‌دست ‌آمده از طریق نرم‌افزارهای spss و pls مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته‌اند. نتایج این پژوهش حاکی از این بوده است که قابلیت های نوآوری و بازاریابی بر عملکرد شرکت‌های مورد مطالعه تأثیر مثبت و معنی دار دارند.
کلمات کلیدی : قابلیت‌های نوآوری قابلیت‌های بازاریابی عملکرد شرکت‌های کوچک و متوسط