رابطه¬ی بازاریابی دیجیتال و موفقیت عملکرد تجاری کارآفرینان جوان (مورد مطالعه:صنایع فوم جنوب شرق تهران)

رابطه¬ی بازاریابی دیجیتال و موفقیت عملکرد تجاری کارآفرینان جوان (مورد مطالعه:صنایع فوم جنوب شرق تهران)

ساسان پورضیاء1 معصومه جعفری2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات،تهران
2) عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مدیریت و مهندسی صنایع(mieconf.ir)
چکیده :
امروزه با اجرای بازاریابی دیجیتالی ، یک تجارت در استفاده از شبکه های اجتماعی ارائه شده توسط اینترنت به نقطه¬ی بهینه می¬رسد.هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه¬ی بازاریابی دیجیتال و موفقیت کارآفرینان جوان است. جامعه آماری در تحقیق حاضر عبارتست از کلیه مالکان کارخانه¬های فعال فوم جنوب شرق تهران که به 34 نفر بالغ می¬گردد.از آنجا که جامعه آماری کوچک است، از نمونه¬گیری صرف نظر شده و جامعه¬ی آماری سرشماری شده است.ابزار گردآوری داده¬ها یک پرسشنامه محقق ساخته شامل 17 سوال و مبتنی بر طیف لیکرت 5 سطحی بوده است که به روش¬های علمی معتبر روایی و پایایی آن احراز شده است.تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد دانش مربوط به عملکرد بازاریابی دیجیتال با اجرای بازاریابی دیجیتال وعملکرد تجاری رابطه¬ی مثبت دارد.در عین حال فراوانی فعالیت آنلاین با عملکرد تجاری رابطه مثبت دارد.همین¬گونه تایید شد که نوع عملکرد بازاریابی دیجیتال به طور مثبتی با پیاده سازی بازاریابی دیجیتال ارتباط دارد. نوع کارکرد بازاریابی دیجیتال و استقرار بازاریابی دیجیتال نیز رابطه¬¬ی مثبتی با عملکرد تجاری دارد
کلمات کلیدی : بازاریابی دیجیتال کارآفرینی دیجیتال عملکرد تجاری