برريسي بازاريابي حسي در الگوي بنگاه به مصرف کننده

سيدکامل حسيني فر1

1) کارشناس ارشد مديريت بازرگاني

محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مدیریت و مهندسی صنایع(mieconf.ir)
چکیده :
برکسی پوشیده نیست که تجارت الکترونیک مهمترین عامل رشد شرکت ها، کسب و کارها و تولید کنندگان در سال‌های اخیر بوده است ولی آنچه کمتر روشن است روش های راه اندازی و گسترش سازمان ها در واکنش به این امر است. این موضوع بویژه در کسب و کارهای نوپا و الگوی بنگاه به مشتری اهمیت زیادی دارد. اگر تامین نیازهای مصرف کنندگان را هدف اساسی ایجاد سازمان ها و کسب و کارها بدانیم، در این میان بازاریابی نقشی حیاتی خواهد داشت. یکی از روش های بازاریابی که که می توان از قابلیت های آن در تجارت الکترونیک بهره گرفت بازاریابی حسی است. در این مقاله سعی شده است ضمن تشریح و تبیین مباحث تجارت الکترونیک، الگوی بنگاه به مشتری و بازاریابی حسی، روش ها و راهکارهایی جهت بکارگیری بازاریابی حسی در کسب و کارهای نوع بنگاه به مشتری ارایه گردد.
کلمات کلیدی : تجارت الکترونیک الگوی بنگاه به مشتری بازاریابی حسی