بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی, اقتصادی و محیطی شرکت بر شهرت شرکت با نقش میانجی نگرش و رضایت مشتریان در بیمه ایران

بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی, اقتصادی و محیطی شرکت بر شهرت شرکت با نقش میانجی نگرش و رضایت مشتریان در بیمه ایران

فرشته قاسمی تودشكچويي1 پریسا یکتا سرشت2 خاطره مرادی3 محمد جعفري4

1) دانشجو دکتری رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي, دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
2) دانشجو کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک تهران مرکز
4) دانشجوي كارشناسي ارشد رشته مديريت دولتي گرايش تحول سازماني، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

محل انتشار : دهمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مدیریت و مهندسی صنایع(mieconf.ir)
چکیده :
رقابت، به جزیی تفکیک ناپذیر از کسب و کار در دنیای امروز تبدیل شده است و شرکت ها در صنایع مختلف می کوشند تا با استفاده از تمام توان و امکانات خود، بر سایر رقبا پیشی گرفته و جایگاه خود را در بازار حفظ کرده و آن را ارتقاء دهند. یکی از ابزارهای مهم که از گذشته های بسیار دور، چه در عرصه های فردی، چه اجتماعی و چه در کسب و کار باعث سرآمدی نسبت به دیگران بوده، حسن شهرت است. افراد و شرکت هایی که به این دارایی نامحسوس دست یابند، می توانند از مزایای آن برخوردار شده و از آن استفاده نمایند بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی, اقتصادی و محیطی شرکت بر شهرت شرکت با نقش میانجی نگرش و رضایت مشتریان در بیمه ایران پرداخته شده است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی است. از پرسشنامه استاندارد برای بررسی موضوع پژوهش استفاده شد. پرسشنامه در بین169 نفر از کارکنان و مدیران شرکت بیمه ایران به روش تصادفی ساده پخش گردید و با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و Smart PLS داده ها تحلیل شد. نتایج نشان می دهد مسئولیت اجتماعی, اقتصادی و محیطی شرکت بر شهرت شرکت با نقش میانجی نگرش و رضایت مشتریان در بیمه ایران تاثیر مثبت و معنی داری دارد .
کلمات کلیدی : مسئولیت اجتماعی, اقتصادی و محیطی شرکت - شهرت شرکت - نگرش - رضایت مشتریان