بررسی تاثیرفضای مجازی درآموزش و پرورش

شبنم راشدی1 مجید قهرمانی عطائیان2

1) کارشناس ارشد فلسفه و دبیر فرهنگی،دانشگاه ملی
2) دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و کارشناس امور اداری و تشکیلات،دانشگاه پیام نور همدان واحد

محل انتشار : کنفرانس بین المللی روند های نو در مهندسی، علوم و تکنولوژی(etest2020.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر فضای مجازی در آموزش و پرورش است.روش توصیفی-همبستگی و جامعه آماری شامل اداره کل آموزش و پرورش ناحیه 1و2 شهر تبریز است.. براي انتخاب نمونه آماري از روش نمونه برداري تصادفي استفاده شد و براي تعيين حجم نمونه از نمونه گیری ساده که براساس این روش، از جدول مورگان برای تعیین حجم نمونه استفاده شده است. ابزار شامل پرسش نامه محقق ساخته و منابع کتابخانه اي می باشد. پرسشنامه استفاده شده شامل2 بخش بوده،بخش عمومی شامل نوع فعالیت ،سن،جنسیت،میزان تحصیلات، درآمد سالیانه و بخش پرسشنامه کارکنان دولتی برای بررسی متغییر های ارتباطات، اینترنت، فضای مجازی بعنوان ابزار اصلی گرد آوری اطلاعات استفاده شده است. آزمون فرضیه ها برای رد یا تایید فرضیه و ارتباط متغییر ها بایکدیگر از رگرسیون چند گانه استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه قوی ومعناداری بین فضای مجازی و اینترنت و آموزش و پرورش و رابطه مستقیم بین توانایی دانش آموزان دراتصال شبکه های جهانی در زمینه های اجتماعی وفرصتهای مثبت تحصیلی و بین اینترنت وتنوع و گستردگی اطلاعات دانش آموزان و بین آموزش معلم و استفاده صحیح دانش آموزان وجود دارد.
کلمات کلیدی : فضای مجازی آموزش پرورش