مطالعه ترفندهای تعاملی تبلیغاتشهریِ تجاری با تأکید بر هنر دیجیتال در سالهای 2000-2017
مطالعه ترفندهای تعاملی تبلیغاتشهریِ تجاری با تأکید بر هنر دیجیتال در سالهای 2000-2017
عبدالخالق دستمردی1 سمیه رسولیپور2
1) کارشناسیارشدارتباط تصویر، دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
2) کارشناسیارشدارتباط تصویر، دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی عمران، معماری، توسعه و بازآفرینی زیرساخت های شهری در ایران(icdu.ir)
چکیده :
تبلیغات به عنوان عنصری مهم، در فرهنگ جوامع امروزی نقش ایفا میکند. برای آنکه زندگی روزمره مردم را در سرتاسر نقاط جهان منعکس میکند. حجم بسیارِ تبلیغات و اطلاعرسانی در زمینههای مختلف نیز از اقتضای عصر مدرن میباشد. در این بین تبلیغات شهری یکی از کاربردیترین شاخه از تبلیغات در گرافیک محیطی است. از اینرو گرافیک محیطی در ایجاد تبلیغات خلاقانه، و در عین حال در تعامل با مخاطب و در نهایت اقناع مخاطب نقش بسزایی دارد. هدف جستار حاضر، بررسی ترفندهای تعاملی در تبلیغات شهری تجاری با تأکید بر هنر دیجیتال و ویژگیهای آن جهت انتقال پیام به صورت مؤثر به مخاطب بوده است. این پژوهش به روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفته و جمعآوری اطلاعات نیز به شیوهی کتابخانهای است. نتایح حاصل از یافتههای پژوهش پیشرو حاکی از آن است که در رسانههای تعاملی که امروزه پرطرفدارترین و پرکاربردترین ترفندها در تبلیغات هستند،هنر دیجیتال به خوبی توانسته است در میان رسانههای مختلف تعاملی جایگاه خود را در تبلیغات تجاریِ شهری پیدا کند.
کلمات کلیدی :
تبلیغات شهری
تبلیغات تجاری
تبلیغات تعاملی
هنر دیجیتال