رشد اجتماعی؛ تاب آوری روانی شهروندان و رسالت های آموزش و پرورش

رشد اجتماعی؛ تاب آوری روانی شهروندان و رسالت های آموزش و پرورش

مصطفی قلندری1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی.دانشگاه آزاد واحد میناب. ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
داشتن ارتباطات اجتماعی مناسب از مهم‌ترین مؤلفه‌های شخصیت سالم است. ناگزیر بشر تعالی خواه در جستجوی آرایه های توسعه در حوزه های فردی و اجتماعی می باشد. ارتقاء توانمندی ها و مهارت های ارتباطی در اجتماع و افزایش انعطاف پذیری روانی در چالش های چند ساحتی امروز و نقش آموزش و پرورش دراین زمینه یکی از ضروریات مهم به شمار می رود. در این نوشتار با تکیه بر مطالعات کتابخانه ای و روش های کیفی و احصاء گفتمان های صورت پذیرفته در زمینه رفتارهای اجتماعی به بررسی موج آفرینی ارتقاء مهارت ها ی اجتماعی کارآمد و بازتعریف آن متقارن با نیازهای روز، تدوین بسته های آموزش و تربیت شهروند مطلوب و توانمند سازی اجتماعی دانش آموزان ، پارادایم های هنجاری تربیت شهروندی و ضرورت ترویج جامعه انعطاف پذیر درچالش ها و آموزش و پرورش و نگاه بنیادین آن به آموزش گزاره های مصونیت بخشی روانی پرداخته شده است. و در پایان هنر خوب شنونده بودن، انتخاب رفتار مؤدبانه و شایسته‌ی شخصیت هر فرد، کنترل و مراقبت از احساسات و ارتقاء عزت فردی به عنوان راهکارهایی جهت ارتباطات مفید در اجتماع و نمودی از شخصیت شهروندان مطلوب و بیان کننده رشد اجتماعی آنان می باشد؛ مطرح گردیده است.
کلمات کلیدی : رشد اجتماعی تاب آوری روانی حقوق شهروندی آموزش و پرورش