بررسی اثرات آموزش دانش IT بر پشرفت تحصیلی دانش آموزان

بررسی اثرات آموزش دانش IT بر پشرفت تحصیلی دانش آموزان

مجید رفیعی1 مجیدرفیعی2

1) عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر
2) دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر، به منظور بررسی تأثیر دانش IT بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام گرفت. این تحقیق ، با هدف تعیین رابطه میزان آشنایی و کاربرد دانش IT با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر آذرشهر با روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام یافته است . جامعه آماري در این پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان دختر متوسطه و راهنمایی شهرآذرشهر می باشند که در سال تحصیلی 79 79 مشغول به تحصیل - هستند که تعداد 053 نفر می باشند که از این تعداد 03 نفر معلم مقطع متوسطه و 03 نفر مقطع راهنمایی به عنوان نمونه آماري انتخاب شد. ابزار گردآوري اطلاعات، شامل پرسش نامه محقق ساخته بود و این پرسشنامه داراي 40 سؤال 5 گزینه اي می باشد که روایی صوري و محتوایی آن با استفاده از نظر متخصصان 3 بدست آمده است . در این پژوهش به / تأیید شده و پایایی آن بر اساس طیف لیکرت طبقه بندي شده اند ضریب دقت حاصل از پایایی ابزار در دو مرحله 380 منظور کسب اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است که سؤالات آن در دو طیف طبقه بندي شده اند و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است . در این پژوهش از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی با استفاده از آزمون خی دو و t استودنت استفاده شده است . نتایج نشان داد که بین میزان آشنایی با فن آوري اطلاعات و ارتباطات و استفاده از دانش IT با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همبستگی معنی دار وجود دارد
کلمات کلیدی : دانش IT پیشرفت تحصیل فن آوري ارتباطات نرم افزار spss آزمون خی