بررسی میزان رضایت و مشکلات گردشگران سلامت از خدمات فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

بررسی میزان رضایت و مشکلات گردشگران سلامت از خدمات فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

مهسا پرنیان1 داود سلیمی2 مریم یزدان پناه3

1) کارشناس ارشد مدیریت
2) کارشناسی ارشد مدیریت
3) کارشناس ارشد مدیریت

محل انتشار : دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی موناکو(pcesconf.com)
چکیده :
گردشگري سلامت فراهم نمودن تسهیلات و خدمات پزشکی مقرون به صرفه است که در تعامل با صنعت توریسم برای بیمارانی که برای اعمال جراحی و یا درمان‌های دیگر به سایر کشورها سفر می‌کنند، انجام می‌شود. این خدمات می‌تواند به صورت عمومی و یا خصوصی عرضه شوند. هدف از این تحقیق بررسی میزان رضایت و مشکلات گردشگران سلامت از خدمات فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد می باشد. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی پیمایشی است. ازنظر هدف،کاربردی؛ ازنظر زمان مقطعی میباشد. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان فرودگاه شهیدهاشمی نژاد مشهد می باشند که هدف اصلی آن ها گردشگری سلامت است. جهت تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده است. ابزار گردآوری داده ها در پژوهش حاضر، پرسشنامه محقق ساخته می باشد. در قسمت آمار استنباطی از آزمون تی تست استفاده گردید که طبق نتایج بدست آمده گردشگران از وضعیت امنیت، راحتی و دسترسی به امکانات، وضعیت محیطی، امکانات عمومی، وضعیت تحرک رضایت داشتند اما متغیرهای چک کردن و قیمت از سطح پایینی برخوردار بودند که از مشکلات گردشگران می باشد.
کلمات کلیدی : گردشگری سلامت رضایت مشتریان خدمات فرودگاه