مطالعه تطبیقی برنامه های اصلاح و تربیت کودکان بزه دیده در ایران و انگلستان

مطالعه تطبیقی برنامه های اصلاح و تربیت کودکان بزه دیده در ایران و انگلستان

بنیامین طاهری1

1) دانشجو کارشناسی ، گروه حقوق ، دانشکده علوم انسانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ، بوشهر ، ایران -

محل انتشار : کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان (huconf.com/1st)
چکیده :
موضوع پژوهش:پژوهش پیش رو تحت عنوان مطالعه تطبیقی برنامه های اصلاح و تربیت کودکان بزه دیده در ایران و انگلستان می باشد.هدف پژوهش:هدف ازنگارش این پژوهش ، بررسی سیستم اصلاح و تربیت اطفال و کودکان بزه دیده درایران و انگلستان،با توجه به اصلاحات قانونی و رویه قضایی دراین زمینه است و برای بررسی بیشتر سیستم های این دو کشور را در ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار میدهیم.روش تحقیق پژوهش:شیوه ما درتالیف و گردآوری این پژوهش مطالعه تحلیلی توصیفی است و با استفاده از کتب،اسناد، مقالات و اسنادحقوق مربوط به مطالعه تطبیقی برنامه های اصلاح و تربیت کودکان بزه دیده در ایران و انگلستان که در استفاده از منابع ابتدا مطالب مربوطه به دقت مورد بررسی ومطالعه واقع و آن چه قابل استفاده و انعکاس در این زمینه بوده فیش برداری و سپس موردتجزیه و تحلیل قرارگرفته ودر نهایت ارائه می ‌شود.نتایج پژوهش:توجه به مسئله اطفال وکودکان بزه دیده ، به ویژه در کشور هایی که ترکیب جمعیت آن ها مانند ایران جوان و انگلستان میانسال است،به دلایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از اهمیت شایانی برخوردار است.توجه به منافع عالیه اطفال و کودکان در تدوین سیاست جنایی کارآمد،بخشی از روند توسعه و منافع ملی کشور ها در نظام بین الملل محسوب می شود.در سطح بین المللی در قرن اخیر باتوجه به سیر تحولات مهم بین المللی درحمایت از حقوق کودکان شاهد کنوانسیون حقوق کودک 1989 هستیم. رسیدگی به اصلاح و تربیت اطفال و کودکان بزه دیده در حوزه حقوق بین الملل یک امر مهم و خطیر می باشد،باید اذعان داشت که یکی از مهمترین مسائل در قرن اخیر در حقوق بشر را اصلاح و تربیت کودکان بزه دیده باید دانست،زیرا که این کودکان از حقوق اولیه و بنیادین خود محروم شده و در وضعیت نامناسب هستند و نیازمند حمایت حقوقی و قضایی هستند.
کلمات کلیدی : اطفال و کودکان اصلاح و تربیت بزه دیدگی حمایت حقوقی کنوانسیون حقوق کودک سیاست جنایی