هویت اخلاقی در دانش¬آموزان (معانی و نظریه¬ها)

مهدی شیرزاده1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه ارومیه

محل انتشار : اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان(cpcauma.ir)
چکیده :
هویت اخلاقی به عنوان خودپنداره¬ای که حول مجموعه¬ای از صفات اخلاقی شکل گرفته تعریف می¬شود. پیشنهاد می¬شود که معلمان و مدیران مدارس به این متغیر توجه ویژه¬ای داشته باشند واین امر را در محیط آموزشی مد نظر قرار دهند. نتیجه گرفته می¬شود که هویت اخلاقی در دانش¬آموزان می¬تواند عامل موثری در افزایش پیشرفت کلاسی باشد.
کلمات کلیدی : هویت اخلاقی دانش¬آموزان معانی و نظریه¬ها