مقایسه عزت نفس و اشتیاق تحصیلی در دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور اردبیل

مقایسه عزت نفس و اشتیاق تحصیلی در دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور اردبیل

محمد نریمانی1 هانیه برنجی زاده2

1) استاد ممتاز دانشگاه محقق اردبیلی
2) دانشجویی کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه محقق اردبیلی

محل انتشار : دومین همایش ملی مدرسه آینده(fschuma2.ir)
چکیده :
با توجه به عنوان مقاله که هدف پژوهش حاضر مقایسه عزت نفس و اشتیاق تحصیلی در دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل می باشد . پژوهشگر از ابزار پژوهشی به نام پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ و پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فردریکز می باشد، استفاده کرده است. و پژوهش حاضر ازنوع علی مقایسه ای می باشد ویک مطالعه توصیفی است، که حجم نمونه شامل 50 نفر از دانشجویان که در مقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور اردبیل هستند و در آنجا تحصیل می کنند، مورد مطالعه قرار می دهد که با استفاده از روش های آماری از طریق نرم افزار SPSS انجام گرفت که نتایج بدست آمده حاکی از دو فرضیه است که بیانگر آن می باشد که در هردو فرضیه سطح معنی داری بالاتر از (p>0/05) است، پس فرضیه صفر رد نمی شود یعنی تأیید فرض صفر و رد فرض خلاف و یعنی در این صورت فرض های پژو هشی هم رد می شوند، یعنی تفاوت معنی داری وجود ندارد. که در ادامه به این پژوهش خواهیم پرداخت.
کلمات کلیدی : عزت نفس اشتیاق تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد