بررسی وضعیت سلامت روانی دانش آموزان و ارتباط آن با خودکار آمدی در دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر قزوین

بررسی وضعیت سلامت روانی دانش آموزان و ارتباط آن با خودکار آمدی در دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر قزوین

مهدی دین محمدی1 حسین سهرابی فروزان2

1) دانشجوی کارشناسی، رشته آموزش مشاوره و راهنمایی، دانشگاه پردیس شهید رجایی قزوین، ایران
2) دانشجوی کارشناسی آموزش مشاوره و راهنمایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی قزوین، ایران.

محل انتشار : دومین همایش ملی مدرسه آینده(fschuma2.ir)
چکیده :
امروزه سلامت روان انسان یکی از مهم ترین مقوله های حیات بشری محسوب می شود ، چرا که دغدغه های ذهنی مردم در زمینه ها و حیطه های مختلف بیشتر شده و همین مسائل و مشکلات زمینه ساز دغدغه های فکری در افراد می شود و متاسفانه موجبات انواع اختلالات و حتی هیجانات فردی را در این اشخاص به وجود می آورد. سلامت روان شیوه سازگاری با دنیا است . انسان هایی که مؤثر ، شاد و راضی هستند و حالت یکنواختی خلقی ، هوش هوشیارانه ،رفتار ملاحظه گرانه ی اجتماعی و گرایش شاد را حفظ می کنند. خودکار آمدی به باورهای افراد درباره توانایی هایشان در سامان دادن انگیزه ها، منابع شناختی و اعمال کنترل بر یک رخداد معین اشاره دارد. هدف این پژوهش، بررسی وضعیت سلامت روانی دانش آموزان و ارتباط آن با خودکار آمدی در دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر قزوین می باشد . روش تحقیق در این پژوهش روش توصیفی می باشد و برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده شده است . خلاصه یافته ها و نتایج این پژوهش نشان می دهد که دانش آموزانی که خودکار آمدی بالاتری دارند از سلامت روانی بیشتری برخوردار می باشند. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است .
کلمات کلیدی : سلامت روانی خودکار آمدی