بررسی گزارشات مسئولیت اجتماعی شرکت ها با ارزیابی شاخص های زیست محیطی شرکتی

بررسی گزارشات مسئولیت اجتماعی شرکت ها با ارزیابی شاخص های زیست محیطی شرکتی

عادل پورقادر چوبر1 میلاد ابوالقاسمیان2 اکبر محمدی3

1) مدرس گروه مدیریت، دانشگاه سهروردی قزوین، قزوین، ایران
2) دانشکده فنی و مهندسی، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، گیلان، ایران
3) دانشجوی دکتری مدیریت فناوری، دانشگاه تهران، تهران، ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس مهندسی صنایع ،اقتصاد و مدیریت والنسیا اسپانیا(iemconf.com)
چکیده :
ابعاد زیست محیطی شرکت ها، عاملی مهم در موفقیت و دوام آنهاست. این عامل ایجاب می کند تا شرکت ها توجه ویژه به استراتژی های منابع داشته باشند تا موفقیت اقتصادی خود را حفظ کنند. در سال های اخیر، ابعاد اقتصادی شرکت ها با توجه به نمای زیست محیطی آن ها سنجیده شده است. این مقاله، رویکردی نوین در سنجش نمای زیست محیطی شرکت ها بر مبنای روش های مدیریت محیط زیست، عملکردهای زیست محیطی و گزارشات این این عملکردها را ارائه می کند. به همین منظور، روشی انعطاف پذیر برای ارزیابی این شرکت ها اتخاذ شد. این کار بسته به گروهی از شاخص های مهم و علائم زیست محیطی ناشی از گزارشات ائولیه جهانی در راستای جمع آوری اطلاعات انتشاریافته در گزارشات مسئولیت اجتماعی شرکت هاست. نمونه ای از این شرکت ها برای بررسی مقدار ارائه شده در جهت معرفی مزایا و معایب آن، به کار گرفته شده است.
کلمات کلیدی : مسئولیت اجتماعی شرکت ها فنون ارزیابی گزارشات پایداری شاخص های زیست محیطی روش های گزارشِ پایداری