بررسی چگونگی اثرات ارتباطات درون سازمانی بر چابکی سازمانی کارکنان

بررسی چگونگی اثرات ارتباطات درون سازمانی بر چابکی سازمانی کارکنان

سمیه روان پرست1 لیلاابراهیم نصیری2 زهرادجپور3

1) کارشناس شهرداری رشت
2) کارشناس شهرداری رشت
3) کارشناس شهرداری رشت

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
در عصر کنونی اهمیت ارتباطات میان مدير و کارمند بر کسی پوشیده نیست. پژوهش ها نشان داده است برقراری ارتباطات مؤثر با کارکنان موجب افزايش رضايت شغلی، تعهدکاری کارکنان، اعتماد به نفس، وفاداری و ... میشود و در نهايت این امر منجر به موفقیت سازمان می گردد. از سوی دیگر، اﻣﺮوزه ﭼﺎﺑﮑﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﻬﻢ در ﭘﯿﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﺳﺎزﻣﺎن، اﻓﺰاﯾﺶ ﺑﻬﺮه وري و روﺣﯿﻪ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺳﺎزﻣﺎن، ارﺗﻘﺎي ﺳﻄﺢ ﺗﻌﻬﺪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، ﺳﻼﻣﺖ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ و ذﻫﻨﯽ و رﺿﺎﯾﺖ از زﻧﺪﮔﯽ در ﻣﯿﺎن ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻄﺮح ﺷﺪه اﺳﺖ. بنابراین چابکی هدفی است که بسیاری از سازمانها به دنبال آن هستند. در این پژوهش با توجه به اهمیت چابکی سازمانی و نتایج آن در پیشبرد اهداف متعالی سازمان به بحث نظری ارتباطات سازمانی، چابکی سازمانی و ارتباط ان با مدیریت و بهره وری سازمان پرداخته می شود و در نهایت مدل مفهومی برخاسته از نظریه پردازی بزرگان جهت رسیدن به یک چهارچوب پژوهشی ارائه می گردد.
کلمات کلیدی : ارتباطات ارتباطات درون سازمانی چابکی سازمانی