نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت های یادگیرنده

نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت های یادگیرنده

زهرا عبدی1 داود عبدالهی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره),شهرری
2) دکترای تخصصی برنامه ریزی آموزشی ,عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره), شهرری

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
چکیده - هدف تحقیق هدف از انجام این تحقیق ، بررسی نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت های یادگیرنده است واینکه یادگیری مشارکتی چگونه توانسته به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بهبود در مهارت های شخص یاگیرنده تاثیر بگذارد. - زمینه و هدف هدف از انجام این تحقیق ، بررسی نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت های یادگیرنده است واینکه یادگیری مشارکتی چگونه توانسته به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بهبود در مهارت های شخص یاگیرنده تاثیر بگذارد. - یافته ها و نتایج یادگیری مشارکتی یکی از روش های یادگیری است که هدف آن آسان تر شدن هرچه بهتر یادگیری می باشد. یادگیری مشارکتی روشی نوین در امر آموزش می باشد که نقش معلم را به عنوان متکلم کاهش داده و موجب تعامل و مشارکت نوآموزان با معلم در فرایند آموزش می شود و موجب افزایش مهارت های اجتماعی، پیشرفت تحصیلی و تکامل همه جانبه نوآموزان همچنین کاهش جنبه منفی رقابت و کاهش اضطراب امتحان می باشد. امروزه یادگیری مشارکتی یکی از شیوههای موثر و کارآمد در جهان معاصر است که با آثار و دستاوردهای فردی، اجتماعی و تحصیلی بالایی چون افزایش عزت نفس، احترام واقعی، مهارتهای اجتماعی و تفکر انتقادی میتواند انگیزه لازم را برای رشد عملی و اجتماعی یادگیرنده به وجود آورد .
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی یادگیری مشارکتی آموزش یادگیری معلم یادگیرنده