عنوان : بررسی اثر بخشی شیوه های مدیریت و رهبری آموزشی در سازمان های آموزشی

عنوان : بررسی اثر بخشی شیوه های مدیریت و رهبری آموزشی در سازمان های آموزشی

فاطمه خدایی1 داود عبدالهی (مسئول )2

1) دانشجوی کارشناسی (ارشد) رشته مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) ، شهرری
2) دکترای تخصصی برنامه ریزی آموزشی ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) ، شهرری

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
چکیده زمینه وهدف هدف از انجام این تحقیق ، بررسی اثر بخشی شیوه های مدیریت و رهبری آموزشی در سازمان های آموزشی است . وتوضیح رابطه بین اثر بخشی شیوه های مدیریت ورهبری ،دانستن اهمیت اثر بخشی شیوه های مدیریت ورهبری آموزشی ومعرفی بهترین رویکرد شیوه های مدیریت ورهبری در سازمانهای آموزشی می باشد. یافته ها ونتایج هدف کلی آموزش وپرورش در هر جامعه ای این است که هر فرد را طبق الگوی ارزشهای فرهنگی ، سیاسی ، دینی واجتماعی خود تربیت کرده وانسان مناسب تحویل جامعه دهد . مدیریت دانش ابزاری را ارئه می دهد تا سرمایه ی فکری دائما جمع آوری وساماندهی شود. موضوع تصمیم گیری همه ی جنبه های اداری سازمان را در بر میگیرد. بنابراین تئوری عمومی مدیریت باید شامل اصول سازمانی باشد که تصمیم گیری صحیح را ممکن سازد، همچنانکه باید شامل اصولی باشد که عمل اثربخش را تضمین نماید. از نقطه نظر مدیریتی، بهترین نوع مدیریت آموزشی، آن مدیریتی است که همراه با رهبری باشد. در قرن حاضر با توسعه آموزش عمومی تاسیس مدارس و سازمان های آموزشی بزرگ و متعدد و گوناگون شدن برنامه های آموزشی، پیچیده شدن امر آموزش و پرورش و تخصصی شدن آن اهمیت و ضرورت سازماندهی و مدیریت فعالیت های آموزشی به تدریج آشکار گردید. انواع سبکها ومدلهای مدیریت ورهبری سبک رهبری استبدادی،رهبری به سبک اقتدارگرایانه ، سبک رهبری دموکراتیک ،سبک رهبری اقتصادآزاد ،سبک رهبری واگذاری قدرت (اقتصاد آزاد) ، سبک رهبری اداری (دیوانسالار) می باشد.
کلمات کلیدی : رهبری آموزشی سازمان های آموزشی شیوه های مدیریت ورهبری