رابطه اخلاق حرفه ای با اثربخشی سازمانی با استفاده از متغیر میانجی آموزش ضمن خدمت

رابطه اخلاق حرفه ای با اثربخشی سازمانی با استفاده از متغیر میانجی آموزش ضمن خدمت

ندا قادری ورکانی1 داود عبدالهی2

1) دانشجوی کارشناسی (ارشد) رشته مدیریت آموزشی دانشگاه ازاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) , شهر ری
2) دکترای تخصصی برنامه ریزی آموزشی , عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) , شهر ری

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق ، بررسی رابطه اخلاق حرفه ای با اثربخشی سازمانی با استفاده از متغیر میانجی آموزش ضمن خدمت است .با توجه به ضرورت ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان ها از یک طرف و اهمیت آموزش ضمن خدمت که هدف اصلی آن افزایش کارایی و اثربخشی سازمان می باشد از طرف دیگر, بررسی رابطه ی اخلاق حرفه ای با اثر بخشی با توجه به موضوع آموزش ضمن خدمت مورد اهمیت قرار می گیرد. لذا با توجه به اهمیت موضوع این پژوهش, بررسی رابطه اخلاق حرفه ای با اثربخشی سازمانی با استفاده از متغیر میانجی آموزش ضمن خدمت در قالب یک پژوهش مروری کتابخانه ای تنظیم شده و اطلاعات و داده ها با استفاده از بررسی متون و مقالات و با جستجو در سایتهای مختلف اینترنتی و پایگاه های الکترونیکی جمع آوری و مورد تحلیل قرار گرفته است. اخلاق حرفه اي مهمترین متغیر در موفقیت سازمان است. لذا هرچقدر اخلاق حرفه اي در سازمان ها از سوي مدیران و کارکنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد به میزان بسیار چشمگیري از تنش هاي سازمانی کاسته شده و سازمان در نیل به اهداف پیش بینی شده توفیق خواهد یافت. بنا بر این تاثیر اخلاق حرفه ای بر اثربخشی سازمانی مثبت است و هراندازه کارکنان اخلاق حرفه ای را در وظایف خود بیشتر در نظر داشته باشند، می توانند اثربخشی و بهره وری بیشتری داشته باشند. همچنین با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت در سازمان ها به منظور تربیت نیروی کار متخصص و ماهر با هدف اثر بخشی بیشتر، میتوان گفت که آموزش های ضمن خدمت بر توانمندی و ارتقاء سطح عملکرد کارکنان تاثیر مستقیم و مثبت دارد.
کلمات کلیدی : اخلاق حرفه ای , آموزش ضمن خدمت , اثر بخشی