نقش برنامه ریزی آموزشی در توانمندسازی نیروی انسانی در مدیریت بحران

نقش برنامه ریزی آموزشی در توانمندسازی نیروی انسانی در مدیریت بحران

مژده صدقیان طالش1 داود عبدالهی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاداسلامی واحد یادگار امام خمینی - شهرری
2) دکترای تخصصی برنامه ریزی آموزشی ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی ( ره ) ، شهرری

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
چکیده : زمینه و هدف : هدف از این تحقیق ، بررسی نقش برنامه ریزی آموزشی در توانمندسازی نیروی انسانی در مدیریت بحران است که آموزش در توانمند شدن نیروهای انسانی در زمان بحران تاثیر گذار است مواد و روش تحقیق : روش مطالعه در این تحقیق به صورت مطالعه کتابخانه ای بوده است . برای این منظور از مطالب موجود در مقاله ، تحقیق های چاپ شده و همچنین مطالب دیجیتالی استفاده شده است . یافته ها و نتایج : مرحله آمادگی در چرخه مدیریت بحران شامل آماده باش قبل از بحران و برنامه ریزی برای پاسخ فوری به آن و نیز تلاش برای برگشت هرچه سریعتر به حالت قبل از بحران می باشد که نقش حیاتی در چرخه مدیریت بحران دارد.آموزش به عنوان یکی از محورهای اصلی آمادگی می باشد . توانایی ها و قابلیت ها شامل دانش، مهارت ها و تجربه می شود که دارای ارزش اقتصادی هستند. توسعه منابع انسانی و به کارگیری درست از آن درسازمان ها و موسسات آموزشی، فنی، اقتصادی و کشاورزی و سایر علوم مستلزم تامین نیروی انسانی کارآمد و ماهر آموزش دیده است. چالش اصلی یک سازمان در ایجاد انگیزه کارکنان تعادل میان اهداف آن سازمان و ارزش های شخصی کارکنان است. در این مقاله درباره اهمیت ایجاد انگیزش در کارکنان سازمان، بر متفاوت بودن نیازهای انگیزشی آنان در تجویز برنامه های انگیزشی تاکید می شود. در ادامه مهمترین برنامه های سازمانی برای ایجاد، افزایش و تقویت انگیزش کارکنان مطرح و توصیف می شود. آنچه که نقش حیاتی در چرخه مدیریت بحران دارد. واژگان کلیدی : برنامه ریزی آموزشی ، توانمند سازی نیروی انسانی ، مدیریت بحران
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی : برنامه ریزی آموزشی توانمند سازی نیروی انسانی مدیریت بحران