رابطه مدیریت دانایی با عملکرد سازمان های آموزشی

رابطه مدیریت دانایی با عملکرد سازمان های آموزشی

زهرا ماسوری1 داود عبدالهی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره),شهرری
2) دکترای تخصصی برنامه ریزی آموزشی ,عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره), شهرری

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
چکیده: زمینه وهدف هدف ازانجام این تحقیق، بررسی رابطه مدیریت دانایی با عملکرد سازمان های آموزش می باشد وپیاده سازی مدیریت دانش،ایجادیک سازمان یادگیرنده وایجاد اشتراک بین مخازن اطلاعات ایجاد شده توسط افراد قسمت های مختلف سازمان ومرتبط کردن آن ها با یکدیگر است. مواد و روش تحقیق: روش مطالعه در این تحقیق به صورت مطالعه کتابخانه ای بوده است.برای این منظور از مطالب موجود در مقاله ،تحقیق های چاپ شده وهمچنین مطالب دیجیتالی استفاده شده است. یافته ها ونتایج: در سالهای اخیر مدیریت دانش به یک موضوع مهم و حیاتی مورد بحث در متون تجاری تبدیل شده است. جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باورند که سازمانهای باقدرت دانش می توانند برتری های بلندمدت خود را در عرصه های رقابتی حفظ کنند. نقد و بررسی و چشم اندازهای رقابتی سازمان ها نشان دهنده تاثیرات این دیدگاه در عرصه های استراتژیک سازمان های تجاری و غیر تجاری است. مدیریت دانش فرایند دستیابی به اطلاعات، از شیوه هاي متفاوت به منظور استفاده ي فوري و گسترده از دانش می باشد. مدیریت دانش، فعالیتی مدیریتی است که دانش را توسعه، انتقال، ارسال، ذخیره سازي و اعمال می کند و همچنین اطلاعات واقعی جهت واکنش و اتخاذ تصمیمات صحیح با هدف تحقق هدف هاي سازمانی، در اختیار سازمان قرار می دهد . کلمات کلیدی:دانش،مدیریت دانش،عملکرد سازمانی
کلمات کلیدی : دانش مدیریت دانش عملکرد سازمانی