بهبود یادگیری و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با رویکرد نوین در آموزش

بهبود یادگیری و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با رویکرد نوین در آموزش

ابوالفضل خلیلی1 محمدرضا جامی2

1) لیسانس علوم تربیتی
2) کارشناسی علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستانی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مشاوره خانواده

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
گفتن، شنیدن و حفظ کردن، ارکان فعالیت های یاددهی – یادگیری ریاضی را تشکیل می دهد. این مؤلفه ها با نام های مختلف از سوی صاحب نظران تعبیر شده است. عموما دانش آموزان نسبت به درس ریاضی دیدگاهی همراه با ترس و وحشت دارند. در حالی که ریاضی یکی از چند درسی است که در آموزش چگونه اندیشیدن نقش بسیار مهمی دارد. بسیاری از معلمان فرهیخته که با اشتیاق به امر آموزش ریاضی مشغولند، همواره دنبال راه و روش هایی هستند که این درس را شیرین و فهمیدنی کنند و در واقع بچه ها را با ریاضیات آشتی دهند. در اینجا این سوال مطرح می شود که چگونه می توان درس ریاضی را تدریس نمود که دانش آموزان با علاقه به یادگیری آن بپردازند؟ و چگونه می توان به دانش آموزانی که انگیزه و اعتماد به نفس خود را در یادگیری درس ریاضی از دست داده اند کمک نمود تا اعتماد خود را به توانایی هایشان باز یابند. در این مقاله ابتدا به عوامل موثری که میل و رغبت دانش آموزان را در امر یاد گیری از بین می برد اشاره می شود و سپس عواملی مورد بررسی قرار می گیرند که باعث بالا رفتن انگیزه و اعتماد به نفس در آنها می گردد.
کلمات کلیدی : آموزش انگیزه ریاضی معلم تدریس