تاثیر آموزش الکترونیکی بر انگیزه پیشرفت و خلاقیت دانش آموزان

لیدا بهمنی حسین آبادی1 داود عبدالهی2

1) دانشجوی کارشناسی (ارشد)رشته برنامه ریزی درسی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)،شهرری
2) دکترای تخصصی برنامه ریزی آموزشی،عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)،شهرری

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر انگیزه پیشرفت و خلاقیت دانش آموزان می باشد و اینکه نقش آموزش الکترونیکی در برانگیختن خلاقیت و ایجاد انگیزه دانش آموزان تا چه میزان می تواند در عملکرد آنها در این زمینه موثر باشد و آموزش الکترونیکی تا چه میزان انگیزش دانش آموزان را در پی داشته و منجر به موفقیت آنها در این زمینه می شود . روش مطالعه در این تحقیق به صورت مطالعه کتابخانه ای بوده است برای این منظور از مطالب موجود در مقاله ها ، تحقیق های چاپ شده و همچنین مطالب دیجیتالی استفاده شده است . آموزش الکترونیکی به مجموعه ای وسیع از نرم افزارهای کاربردی و شیوه های آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات گفته می شود که امکان آموزش و یادگیری را برای هر فرد در هر زمینه و در هر زمان و مکان به صورت مادام العمر فراهم می سازد . خلاقیت ، پیشرفت در کارها تسریع در رسیدن به اهداف آموزش مجازی از مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر عمده ای در نحوه ی زندگی انسان ها و نیازهای نوین آنها به دنبال داشته است آموزش الکترونیکی به دانش آموزان توانایی لازم برای یادگیری از طریق اینترنت را می دهد و یادگیری آنها را در این فرایند تسهیل می کند. پژوهشگران انگیزه پیشرفت را تمایل به تلاش فرد برای کسب موفقیت یا احساس خوشایند مشروط به موفق شدن در انجام دادن وظایف تعریف می کنند یکی از وظایفی که آموزش و پرورش بر عهده دارد پرورش قوای خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان است . آموزش با تولید محتوای الکترونیکی باعث پیشرفت تحصیلی بیشتری در دانش آموزان می شود .
کلمات کلیدی : آموزش الکترونیکی انگیزه خلاقیت