تاثیر تلویزیون در مهارت های گفتاری کودکان و نوجوانان

تاثیر تلویزیون در مهارت های گفتاری کودکان و نوجوانان

حسام الدین معروف زاده1

1) کارشناسی ارشد مشاوره خانواده

محل انتشار : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره والنسیا اسپانیا(cpsconf.com)
چکیده :
در عصر حاضر جوامع اطلاعاتی برای آن که شهروندانی فرهیخته و باسواد داشته باشند، باید از طرق مختلف اطلاعات مناسب و لازم برای آنان را در اختیارشان قرار دهند. این امر سبب میشود افراد در ابعاد گوناگون رشد یابند و علاوه بر داشتن تخصص های مورد نیاز جامعه، از بینش و دانشی که برای هر شهروند و برای گذران یک زندگی متفکرانه لازم است، برخوردار شوند. همانگونه که کتاب ها، مجله ها و فرم های چاپی افراد را در معرض اطلاعات متنوع قرار میدهند، رسانه هایی چون تلویزیون، رادیو و به تازگی اینترنت به ما کمک میکنند تا دانش خود را در زمینه های گوناگون افزایش دهیم .در این میان بهره گرفتن مؤثر کودکان و نوجوانان از تلویزیون به عنوان یک ابزار برای یادگیری امری مهم و مؤثر میباشد و در غیر این صورت استفاده بدون برنامه و هدفمند بدون شک آسیبی جدی به یادگیری و رشد آموزشی فراگیران وارد مینماید .این تحقیق نیز به بررسی تأثیر تلویزیون بر مسائل تربیتی و مهارت های گفتاری کودکان با رویکردی توصیفی–تحلیلی پرداخته است .نتایج نشان داد که تلویزیون نقش مهمی در زندگی کودکان و نوجوانان ایفا میکنند. از این رو، درک اثر رسانه ها بر روی ابعاد گوناگون شخصیت آنان، اهمیت شایان توجهی دارد و با مدیریت مناسب میتواند اثرات مناسب آموزشی برای کودکان و نوجوانان در بر داشته باشد.
کلمات کلیدی : تاثير تلويزيون سلامت تفكر دانش آموزان و اوليا گفتار كودكان