آموزش هنری کودکان در راستای آموزش مدیریت سبز پسماند

حسن ستاری ساربانقلی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد گروه پژوهش هنر، دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند(gmbtuma.ir/2nd)
چکیده :
آموزش صحیح و یادگیری برخورد صحیح مدیریت سبز پسماند امری بسیار مهم است که هنر و آموزش هنری صحیح می تواند در این راه نقش مهمی را ایفاکند. نگاه به هنر به عنوان ابزاری برای آموزش برای کودکان می تواند به ارتقا دانش و آموزش مدیریتی پسماند سبز در کودکان و در نهایت ارتقا و بهبود نگاه زیست محیطی منجر شود. هدف پژوهش حاضر بازخوانی مقدماتی روند آموزش هنری برای کودکان در راستای ارتقای آموزشی مدیریت سبز پسماند بوده است. آموزش صحیح مدیریت سبز پسماند در مراحل کودکی با زبان و ابزار هنری به تثبیت و تداوم آموزش های بهینه و مانای پایدار دانش زیست محطی در بزرگ‌سالی و آینده نیز منجر خواهد شد. روش تحقیق با استفاده از شیوه های توصیفی و توصیفی-تحلیل و با ابزار مطالعات کتابخانه ای صورت گرفته است. نتایج حاصل از تحقیق بیانگر قابلیت های مهم آموزش هنری برای کودکان در راستای ارتقای نگاه زیست محیطی در کودکان بوده است. از یافته های حاصل از تحقیق می توان برای آموزش به کودکان در سنین محتلف برای مباحث زیست محیطی و ارتقای دانش مدیریت پسماند سبز در آنها بهره برد.
کلمات کلیدی : هنر آموزش هنر کودکان مدیریت پسماند توسعه پایدار