بررسی شیوع مشکلات ریاضی در کودکان پیش از دبستان

مسعود قاسمی1 کبری صفری فرد2

1) استاد دانشگاه آزاد تهران مرکزی
2) ارشد روانشناسی وآموزش کودکان استثنایی

محل انتشار : اولین همایش ملی علمی دانشجویی روان‌شناسی(cpssuma.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان شیوع مشکلات ریاضی در کودکان پیش از دبستان شهر تهران درسال 1398 انجام شد.جامعه آماری پژوهش، شامل کودکان 5 و 6 ساله ساکن در منطقه 15 شهر تهران که در مراکز مهد کودک در حال آموزش بودند.روش نمونه گیری خوشه ای سیستماتیک است که براساس آن تعداد 350 نفر گزینش شدند.ابتدا فرم غربالگری والدین ومربی اجرا شد.کودکانی که مشکلات( حرکتی ، توجه و تمرکز، ادراکی) داشتند مشخص گردیدند.وبا استفاده از آزمون هوش ریون و آزمون جردن مورد سنجش قرار گرفتند.داده های این پژوهش از طریق آزمون تی تک گروهی و خی دو ،تحلیل گردید. نتایج نشان داد که1/47 درصد کودکان دارای مشکلات ریاضی می باشند ومیزان شیوع مشکلات ریاضی بر حسب جنس تفاوت معناداری ندارد.
کلمات کلیدی : مشکلات ریاضی شیوع پیش دبستانی