تغییر شیوه های یاددهی-یادگیری با تاکید بر آسیب های استفاده افراطی از گوشی های هوشمند در شرایط همه گیری کرونا

تغییر شیوه های یاددهی-یادگیری با تاکید بر آسیب های استفاده افراطی از گوشی های هوشمند در شرایط همه گیری کرونا

فیروزه دوست بین1 عبدالرضا نمازی2 زهرا شیردل3 اعظم حسینی4

1) کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه شهیدباهنر شیراز
2) کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی
3) کارشناسی علوم تربیتی
4) کارشناسی علوم تربیتی

محل انتشار : اولین همایش ملی علمی دانشجویی روان‌شناسی(cpssuma.ir)
چکیده :
این پژوهش باهدف بررسی تغییر شیوه های یاددهی-یادگیری با تاکید بر آسیب های استفاده افراطی از گوشی های هوشمند در شرایط همه گیری کرونا انجام شد. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی-اسنادی است که با روش کتابخانه¬ای و مروری بر منابع نظری مرتبط صورت گرفت؛ پس از تبیین مفاهیم و ، به بررسی نسل های مختلف آموزش از راه دور و اثرات منفی افراط در استفاده از گوشی های هوشمند پرداخته شد. نتایج این بررسی نشان داد که ظهور فناوری های جدیدی همچون اینترنت و شبکه های مجازی باعث تغییراتی در تمامی قسمت های زندگی بشر شده است به صورتی که شیوه های آموزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. گسترش چشم گیر فناوری های نوینی از جمله شبکه های اجتماعی می تواند فواید و مضراتی داشته باشد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس ها به صورت حضوری، نظام های آموزشی، ناگیز به سمت آموزش های مجازی حرکت کرده و از بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی حداکثر استفاده را می برند. از طرفی دیگر استفاده بیش از حد از فناوری های هوشمندی مانند موبایل می تواند به نوجوانان و جوانان آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد سازد. به همین سبب انتظار است مسئولین نظام آموزشی و همچنین والدین، بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند تا فرزندان امروز که نسل آینده را تشکیل می دهند، دچار مشکلاتی نشوند که سبب آن افراط در استفاده از گوشی های موبایل و فضای مجازی است.
کلمات کلیدی : آموزش از راه دور گوشی های هوشمند آموزش مجازی کرونا