روابط ساختاری سرزندگی تحصیلی و خلاقیت با نقش واسطه¬ای خودکارآمدی در دانش آموزان

روابط ساختاری سرزندگی تحصیلی و خلاقیت با نقش واسطه¬ای خودکارآمدی در دانش آموزان

محمدحسین تاجیک1

1) نویسنده مسئول، کارشناسی ارشد رشته مشاوره مدرسه، گروه مشاوره، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران

محل انتشار : اولین همایش ملی علمی دانشجویی روان‌شناسی(cpssuma.ir)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین روابط ساختاری سرزندگی تحصیلی و خلاقیت با نقش واسطه¬ای خودکارآمدی در دانشجویان بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس شهریار در سال 1399 بودند که از میان آنها به روش نمونه گیری در دسترس 384 دانش آموز انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر شامل پرسشنامه سرزندگی تحصیلی؛ پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی و آزمون سنجش خلاقیت بود. داده¬های پژوهش حاضر با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری تحلیل شدند. در پژوهش حاضر سرزندگی تحصیلی بر خلاقیت با نقش واسطه¬ای خودکارآمدی تاثیر داشت.
کلمات کلیدی : خلاقیت خودکارآمدی سرزندگی تحصیلی