بررسی تاثیر آموزش مجازی بر کاهش فشار روانی، عملکرد تحصیلی ، خلاقیت، انگیزش دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی در دوران کرونا شهر جیرفت

بررسی تاثیر آموزش مجازی بر کاهش فشار روانی، عملکرد تحصیلی ، خلاقیت، انگیزش دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی در دوران کرونا شهر جیرفت

خاطره امیری بهرامی1

1) کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، گروه روانشناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان . ایران

محل انتشار : اولین همایش ملی علمی دانشجویی روان‌شناسی(cpssuma.ir)
چکیده :
این تحقیق با هدف بررسی تاثیر آموزش مجازی بر کاهش فشار روانی، عملکرد تحصیلی ، خلاقیت، انگیزش دانش آموزان دختر مقطع ششم ابتدایی در دوران کرونا شهر جیرفت در سال 1400 انجام شد. روش تحقیق نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماري پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع ششم ابتدایی شهر جیرفت در سال 1400 می باشد که تعداد آنها 7383 نفر است. نمونه پژوهش حاضر حدود60 نفر از دانش آموزان که تحت مداخله آموزش مجازی به مدت 7 ماه قرار گرفتند . ابزار پژوهش پرسشنامه scl90 ، پرسشنامه باورهای انگیزشی پنتریچ و همکاران (1991)، پرسشنامه اموزش مجازی محمدی(1390)، پرسشنامه خلاقیت عابدی(1372) ، پرسشنامه عملکرد تحصیلی درتاج(1383) بود. یافته ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مجازی بر کاهش فشار روانی، ارتقا عملکرد تحصیلی ، ارتقا خلاقیت و انگیزش شده است.
کلمات کلیدی : آموزش مجازی فشار روانی عملکرد تحصیلی خلاقیت انگیزش