رابطه عواطف مثبت و منفی با نگرش به محصولات ارگانیک در زنان شهر اصفهان

رابطه عواطف مثبت و منفی با نگرش به محصولات ارگانیک در زنان شهر اصفهان

سهیلا کاویانپور1 الهام فروزنده2 حسینعلی اسدی قارنه3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، واحد نایین، دانشگاه آزاد اسلامی، نایین،
2) دانشیار گروه روان‌شناسی، واحد نایین، دانشگاه آزاد اسلامی، نایین،
3) دانشیار گروه علوم باغبانی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران

محل انتشار : اولین همایش ملی علمی دانشجویی روان‌شناسی(cpssuma.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عواطف مثبت و منفی با نگرش به محصولات ارگانیک در زنان شهر اصفهان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل زنان شهر اصفهان بود که با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، 201 نفر به صورت در دسترس دعوت به همکاری شدند. در این پژوهش پرسشنامه ‌عواطف مثبت و منفی (واتسون، كلارك و تلگن، ۱۹۸۸) و پرسشنامه نگرش به محصولات ارگانیک (گیل، 2000) مورد استفاده قرار گرفت. داده ‌های حاصل از پرسشنامه ‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان مورد تحلیل قرار گرفتند و یافته ‌ها نشان داد که بین عواطف مثبت با نگرش به محصولات ارگانیک در زنان شهر اصفهان رابطه مثبت و معنادار و بین عواطف منفی و نگرش به محصولات ارگانیک در زنان شهر اصفهان رابطه منفی معنادار وجود دارد (01/0P< ). واژگان کلیدی: عواطف مثبت و منفی، نگرش به محصولات ارگانیک، زنان
کلمات کلیدی : عواطف مثبت و منفی نگرش به محصولات ارگانیک زنان