بررسی اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بربازی و دست ورزی بر باورهای انگیزشی دانش اموزان پسر پایه ششم در ناحیه دو شهر کرمان

بررسی اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بربازی و دست ورزی بر باورهای انگیزشی دانش اموزان پسر پایه ششم در ناحیه دو شهر کرمان

عباس درینی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان. کرمان. ایران

محل انتشار : اولین همایش ملی علمی دانشجویی روان‌شناسی(cpssuma.ir)
چکیده :
این تحقیق با هدف بررسی اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بربازی و دست ورزی بر باورهای انگیزشی دانش اموزان پسر پایه ششم ناحیه دو شهر کرمان در سال 1400 انجام شد. روش تحقیق نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماري پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه پ ششم ناحیه دو کرمان در سال 1400 می باشد که تعداد آنها 5353 نفر است. نمونه پژوهش حاضر حدود60 نفر از دانش آموزان که براساس ملاک های ورودی به مداخله به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش(30 نفر گروه آزمایش) و (30 نفر)گروه کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش تحت مداخله آموزش ریاضی مبتنی بربازی و دست ورزی در 15 جلسه 90 دقیقه ای (هفته ای دوبار) قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله را دریافت نکردند. ابزار پژوهش پرسشنامه باورهای انگیزشی پنتریچ و همکاران (1991) بود. یافته ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش ریاضی مبتنی بربازی و دست ورزی باعث ارتقا باورهای انگیزشی دانش اموزان شده است.
کلمات کلیدی : آموزش ریاضی مبتنی بربازی و دست ورزی باورهای انگیزشی